پیکرتراشیپیکرتراشی با دستگاه ویزرلیپو

آیا پیکر تراشی با ویزر به بیهوشی نیاز دارد؟

لیپوماتیک و بیهوشی

لیپوساکشن یا پیکر تراشی با دستگاه ویزر روشی بسیار امن و سریع برای رسیدن به اندام دلخواه می باشد در این روش چربی های زیر پوست در عرض چند ساعت به سرعت تخلیه می شود و و برگشت چربی وجود ندارد .

در عمل لیپوساکشن با ویزر از تکنیکهای جراحی استفاده می شود و عمل در محیطی استریل انجام می شود .اما اکثر افراد نگران بیهوشی و عوارض بیهوشی می باشند و درخواست و سوال بسیاری از مراجعین این است که آیا می توان این عمل را با بیحسی موضعی و بدون بیهوشی انجام داد ؟

پاسخ این سوال مثبت است و بسیاری از مواقع می توان عمل لیپوساکشن با ویزر را بدون بیهوشی عمومی انجام داد اما در جریان باشی در مواقعی که چند ناحیه قرار است لیپوساکشن شود یا وسعت مناطق مورد عمل زیاد است قطعا روش بیهوشی عمومی بهتر و مناسبتر و گاه الزامی می باشد .

در روش بیحسی موضعی ماده لیدوکائین که ماده اصلی بیحس کننده موضعی می باشد با مایع تامسنت که قبل از لیپوساکشن تزریق می شود مخلوط می شود و در زیر پوست و داخل چربی ها تزریق می شود و این تزریق باعث می شود معل عمل بیحس شود و بتوان بدون بیهوشی عمل را انجام داد . اما اگر محل مورد عمل بزرگ باشد مثلا شکم و پهلو و پشت و یا زمان عمل طولانی شود بیمار ممکن است کامل بیحس نشود و در حین عمل درد و اضطراب و ناراحتی داشته باشد و مزید بر آن گاه ممکن است مقدار ماده بیحسی از دوز توصیه شده بیشتر مجبور به تزریق شویم و خطر مسمومیت با لیدوکائین ایجاد شود . از این روی توصیه می شود در مناطق وسیع پثل شکم و پهلو وپشت عمل با بیهوشی عمومی انجام شود تا بیمار هیچ گونه درد و ناراحتی نداشته باشد .

 

خوشبختانه در حال حاضر بیهوشی عمومی بسیار راحت و بیخطر می باشد و مزایای آن بسیار بیشتر از ریسک اندک آن می باشد و اکثر بیماران بیهوشی جنرال را به بیحسی موضعی ترجیح می دهند .

اما در مواقعی که محل مورد عمل کوچک می باشد مثل لیپوماتیک غبغب یا لیپوماتیک بازوها می توان به راحتی این عمل را با بیحسی موضعی و بدون هیچ درد و ناراحتی برای بیمار انجام داد .

پس به صورت خلاصه در موارد لیپوماتیک شکم و پهلوها و پشت و تزریق به باسن باید از بیهوشی عمومی استفاده نمود 

در لیپوساکشن غبغب یا بازوها یا قسمتی از رانها می توان از بیحسی استفاده نمود

در لیپوساکشن چند منطقه با هم مثلا ران و بازو و غبغب نیز بهتر است از بیهوشی عمومی استفاده نمود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا