پیکرتراشی
موضوعات داغ

لیپوماتیک بهتر است یا لیپوساکشن ؟

دروغهای رایج در پیکرتراشی

برای افراد زیادی این سوال مطرح است و مراجعین زیادی نیز این پرسش را مطرح می کنند. این سوال در پیجهای مختلف در اینستاگرام نیز مطرح شده و مطالب کذب زیادی در پاسخ به آن مطرح شده است . متاسفانه در سایت های اینترنتی که نسبت به اینستاگرام اعتبار بالاتری دارند نیز این مطلب با مغلطه بیان شده است و از لیپوساکشن بسیار بد گفته شده و تعریف و تمجیدهای زیادی در مورد لیپوماتیک شده است !

و اما پاسخ صحیح :

در حقیقت لیپوساکشن و لیپوماتیک یک چیز هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند ! لیپو یعنی چربی و ساکشن هم خارج کردن با مکش می باشد و کلمه لیپوساکشن یک کلمه انگلیسی و علمی پزشکی معتبر می باشد . کلمه لیپوماتیک اسم تجاری یک دستگاه ساخت کشور کره می باشد که برای عمل لیپوساکشن استفاده می شود و چون جزو اولین دستگاه های لیپوساکشن بوده که وارد ایران شده برای مردم ایران کلمه لیپوماتیک معادل کلمه لیپوساکشن استفاده می شود اما بدانید در حقیقت لیپوماتیک نام یک دستگاه لیپوساکشن می باشد .

بعضی افراد می گویند لیپوساکشن به صورت دستی انجام می شود و روش قدیمی است اما لیپوماتیک با دستگاه انجام می شود و بهترین روش است . آیا این مطلب صحیح است ؟

متاسفانه پاسخ این سوال هم منفی است و در این مورد هم اکثرا دروغ می گویند !!

در حال حاضر در ایران کلمه لیپوماتیک معادل لیپوساکشن استفاده می شود و همان چربی کشی می باشد اکثر اعمال لیپوماتیک بدون دستگاه لیپوماتیک انجام می شود و به صورت دستی و سنتی انجام می شود یعنی همان لیپوساکشنی که همه بد آن را می گویند! و از هیچ دستگاهی ( چه دستگاه لیپوماتیک و چه دستگاه لیپوست و یا بادی جت یا پال یا ویزر ) استفاده نمی شود و جالب این است که همین مراکز از لیپوساکشن بد می گویند و کلی از لیپوماتیک تعریف می کنند !

خوب حتما گیج شدید و ناامید از کشف واقعیت .

حقیقت و واقعیت در مورد لیپوساکشن و لیپوماتیک در ایران :

لیپوماتیک و لیپوساکشن یک معنی دارند و هر دو یعنی لیپوساکشن سنتی و دستی و بدون استفاده از هر دستگاهی .

مراکزی که از دستگاه های پیشرفته لیپوساکشن استفاده می کنند واضحا اسم دستگاه را قید می کنند این دستگاه ها شامل دستگاه لیپوست  بادی جت  پال و  ویزر می باشند اما این مراکز نیز به دلیل بدنامی کلمه لیپوساکشن بین ایرانیان بجای آن از کلمه غلط لیپوماتیک استفاده می کنند منجمله خود ما که از دستگاه ویزر استفاده می کنیم اما از کلمه لیپوماتیک زیاد استفاده می کنیم زیرا تبدیل به غلط مصطلح شده است .و اگر بگوییم ما لیپوساکشن با دستگاه ویزر انجام می دهیم ذهنیت بدی القا می شود پس می گوییم لیپوماتیک با دستگاه ویزر انجام می دهیم !! اما هر دو یک معنی دارد یعنی ما لیپوویزر انجام می دهیم .

جالب است بدانید همین مسئله در آمریکا هم وجود دارد و برای آنها هم لیپوساکشن برابر است با لیپوویزر یعنی آمریکائی ها هم به عمل لیپوساکشن عمل ویزر می گویند که حتی ممکن است از دستگاه ویزر هم استفاده نشود ! البته آنجا کمتر مراجعین را فریب می دهند .

 

نکته آخر در مورد لیپوماتیک :

دستگاه لیپوماتیک هنوز در ایران وجود دارد و مراکز معدودی هستند که عمل لیپوساکشن را با دستگاه لیپوماتیک انجام می دهند اما این دستگاه منسوخ شده می باشد و عوارض بسیاری داشته است و باعث آمبولی ، نکروز پوستی و ناهمواری بسیار زیادی می شود و به هیچ وجه با دستگاه های جدیدتری مانند پال و ویزر قابل مقایسه نیست .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا