لیپوماتیک شکم و پهلو

لیپوماتیک شکم و پهلو - لیپوویزر شکم و پهلو

شایعترین منطقه ای که افراد برای لیپوویزر مراجعه می کنند منطقه شکم و پهلوها می باشد و بیشترین اثر روشهای لیپوماتیک نیز در همین ناحیه شکم و پهلو می باشد 

تجمع چربی در پایین شکم و پهلوها اولین نشانه به هم ریختن تناسب اندام می باشد و با اصلاح آن قسمت مهمی از تناسب اندام ایجاد شده است .تجمع چربی در شکم و پهلو باعث برجستگی شکم و پهلو می شود . با لیپوساکشن می توان این برجستگی ها و برآمدگی ها را برداشت نمود و شکمی زیبا و تخت و کمری باریک ایجاد نمود.

 در کلینیک ما لیپوساکشن شکم و پهلو با دستگاه ویزر یا ویزرلیپو انجام می شود که این عمل لیپوویزر نامیده می شود .عمل لیپوویزر برای برداشتن چربی های اضافه در قسمت بالا و پایین شکم و نیز پهلوها بسیار مناسب می باشد و با دستگاه ویزر می توان تا زیر پوست را به راحتی و بدون ترس از صدمه به پوست تراشید و تمام چربی های زیر پوست را خارج نمود و از طرفی می توان چربی را تا روی عضلات و نیز لابلای عضلات کاملا خارج نمود و برجستگی عضلانی را از زیر چربی های اضافه نمایان نمود و این ایجاد شکم ورزشکاری واقعی می باشد . این کار با دستگاه ویزرلیپو با ظرافت بالا انجام می شود و سایر دستگاه های لیپوساکشن این قدرت و ظرافت را ندارند .

چه فردی مناسب لیپوساکشن شکم و پهلو می باشد

اگر فردی دچار تجمع چربی اضافی در ناحیه شکم و پهلو شده باشد و این چربی زیر جلدی باشد و تجمع چربی آنقدر زیاد نباشد که برای شکم پوست اضافه ایجاد نموده باشد به عبارتی پایین شکم شل نیافتاده باشد و شکم آویزان نباشد و فرد بی ام آی زیر سی داشته باشد و از نظر بدنی منع جراحی و بیهوشی نداشته باشد فردی مناسب لیپوساکشن یا لیپوویزر شکم و پهلو می باشد .

افرادی که شکم شل و آویزان دارند با خارج نمودن چربی پوست اضافه باقی می ماند و نمای زشتی ایجاد می شود و این افراد علاوه بر لیپوساکشن باید عمل ابدومینوپلاستی نیز انجام دهند

افرادی که تجمع چربی بیشتر داخلی می باشد و زیر جلدی نیست و چربی احشایی دارند از لیپوساکشن بهره ای نمی برند و با انجام لیپوساکشن تغییر واضحی ایجاد نمی شود 

افرادی که BMI بالای 30 دارند بهتر است اول مقداری وزن کم کنند تا از خطرات عمل مانند آمبولی کاسته شود

افرادی که منع پزشکی برای بیهوشی یا جراحی دارند مانند ناراحتی قلبی یا باید آن منع را رفع کنند و یا لیپوساکشن انجام ندهند 

یکی از مواردی که مراجعین لیپوساکشن زیاد اشتباه می کنند این است که فکر می کنند لیپوساکشن عملی برای لاغری می باشد و با خارج کردن چربی ها می توان افراد چاق را تبدیل به افراد لاغر نمود که کلیت این فکر اشتباه می باشد . اگر چه با خارج کردن چربیها فرد مقداری لاغرتر می شود اما این عمل برای افراد چاق و کم کردن وزن نیست . عمل لیپوساکشن فقط چربی های زیر پوست را خارج می کند اما افراد چاق مشکل اصلیشان با چربی داخل شکم یعنی چربی احشایی می باشد که این نوع چربی فقط با رژیم و ورزش یا جراحی معده و روده کاهش می یابد بنا براین دقت داشته باشید اگر فردی چاق هستید و شکم بزرگی دارید و چربی ای که بین انگشتان می آید کم است و بیشتر چربی داخلی دارید مناسب عمل پیکرتراشی با لیپوماتیک یا ویزر نیستید.

مورد دیگری که مراجعین زیادی با آن مشکل دارند تعیین نوع عمل لیپوساکشن یا ابدومینوپلاستی می باشد . اگر در ناحیه شکم مقداری چربی جمع شده اما شکم دچار افتادگی شده و پوست اضافه آورده و در قسمت پایین شکم دچار چین خوردگی شده این فرد علاوه بر لیپوماتیک و ساکشن چربی ها باید جراحی ابدومینوپلاستی هم انجام دهد تا پوست اضافه برداشته شود و شکم تخت و بدون شلی و پوست اضافی ایجاد شود و اگر در این افرادفقط لیپوساکشن انجام شود گرچه شکم کوچکتر می شود اما پوست اضافه به صورت ناهماهنگ به نسج زیرین می چسبد و شکم دچار پستی و بلندی های نافرم و چین و چروک های بزرگ می شود .

در کل اگر دو مورد اساسی بالا رعایت شود و فرد مناسب لیپوماتیک انتخاب شود عمل لیپوساکشن عملی بسیار رضایت بخش می باشد و زیباجوی عزیز می تواند در کمترین مدت  و با کمترین دردسر و بدون نیاز به ورزشهای سنگین یا رژیمهای سخت دارای شکمی تخت و زیبا شود و حتی می توان با دستگاه ویزر خطوط عضلانی برای فرد ایجاد نمود و به راحتی شکمی عضلانی و ورزشکاری ایجاد نمود .

در عمل لیپوساکشن فرد چند کیلویی وزن کم می کند و چند سایز نیز در ناحیه شکم و کمر کم می شود و تناسب اندام بسیار مناسبی ایجاد خواهد شد 

اگر عمل لیپوساکشن شکم پهلو به درستی انجام نشود بیمار ممکن است دچار عوارض ناخواسته ای شود که گاه غیر قابل ترمیم می باشد

این عوارض عبارتند از :

ناهمواری و پستی و بلندی ناحیه شکم شایعترین عارضه می باشد و این عارضه با دستگاه لیپوماتیک بیشتر دیده می شود خوشبختانه ویزر بهترین دستگاه برای صاف کردن پوست می باشد و اصلا پستی بلندی و ناهمواری ایجاد نمی کند .

صدمه به پوست و زخمی شدن پوست و نکروز پوست شکم نیز از عوارض دیگر می باشد که ناشی از زیاد تراشیدن پوست و صدمه به عروق خونی پوست می باشد و نکروز ایجاد شده در نهایت مانند زخم سوختگی خوب می شود و اسکار وسیعی ایجاد می کند.

و کم برداشتن چربی ها و یا زیاد برداشتن چربی و نازک کردن پوست در بعضی از مناطق از عوارض دیگر می باشد که در نهایت پستی بلندی و ناهمواری ایجاد می کند 

توصیه های قبل از عمل لیپوویزر :

اگر سیگار استفاده می کنید سعی کنید از یک ماه یا دو هفته قبل از عمل مصرف خود را کم کنید اما اگر نمی توانید به هیچ وجه یکی دو روز قبل از عمل ناگهانی سیگار را قطع نکنید.

مصرف مشروبات الکلی از یک هفته قبل عمل ممنوع است .

مصرف داروهای گیاهی ، ویتامین E و داروهای ضد انعقاد از دوهفته قبل عمل ممنوع است .

مصرف آسپرین از یک هفته قبل عمل ممنوع است.

به صورت خلاصه بهتر است از یک ماه قبل عمل سیگار کم شود و آسپرین داروهای گیاهی داروهای ضد انعقاد ویتامین ئی و مشروبات الکلی قطع شود 

از دو ماه قبل عمل از روش جلوگیری مطمئن استفاده کنید و برای عمل تست منفی حاملگی داشته باشید

سایر آزمایشات درخواستی پزشک را انجام دهید .

آزمایشات کرونا بر اساس هر مرکزی را باید انجام دهید .

سونوگرافی درخواستی پزشک جهت اطمینان از عدم وجود فتق را انجام دهید .

روز عمل گن خود را همراه داشته باشید و لباس راحت بپوشید .

 

توصیه های بعد از عمل لیپوویزر :

روز بعد از عمل در اولین فرصت ممکنه از تخت پایین بیایید و راه بروید برای شب بستری حتما همراه داشته باشید تا به شما کمک کند ترخیص شما بعد از راه رفتن و نیز انجام یک بار اجابت مزاج ممکن می شود .

اگر پزشک برای شما آمپول ضد انعقاد برای جلوگیری از آمبولی تجویز نموده قبل از ترخیص  نحوه مصرف آنرا یاد بگیرید تا در روزهای آینده تزریق کنید .

بعد از 48 ساعت می توانید حمام بروید اما داخل وان نروید .

گن را حدود دو ماه باید استفاده کنید ماه اول روزها و شبها  اما ماه دوم می توانید شب ها آنرا باز کنید .

دارهای تجویزی را مرتب استفاده کنید . آنتی بیوتیک را منظم مصرف کنید و برای درد هم استامینوفن استفاده کنید .

مصرف سیگار و مشروبات الکلی تا دو هفته بعد از عمل ممنوع است .

در صورتی که یبوست دارید زیاد راه بروید و ملین استفاده کنید 

تا یک ماه از مصرف نمک تا حد ممکن پرهیز کنید 

مصرف آب و  آب میوه و میوه های تازه و غذای سبک و تازه توصیه می شود .

ماساژ بعد از عمل یکی دو روز بعد از عمل شروع شود .

سعی کنید کمتر در تخت استراحت کنید و بیشتر راه بروید و در اولین فرصت پیاده روی را شروع کنید 

انجام ورزش ماه اول ممنوع است و فقط پیاده روی توصیه می شود . ماه دوم ورزشهای سبک که در شکم زیاد چین ایجاد نکند و از ماه سوم ورزش آزاد می باشد

ویزیتهای بعد از عمل یکی دو روز بعد عمل برای بازبینی پانسمان می باشد و ویزیت بعدی 7 تا 10 روز بعد عمل برای خارج کردن درن (اگر دارید) و ویزیت سه ماه و یک سال می باشد و اگر نیاز بود ویزیت بیشتر گذاشته می شود .

دوران نقاهت پس از عمل لیپوماتیک با ویزر :

یکی دو روز اول درد مختصری دارید که باید مسکن استفاده کنید . دو سه روز اول از محل سوراخ ها و درن ترشحات بیشتر است که مرتب باید پانسمان تعویض شود و بعد از سه روز ترشحات کم می شود 

10 روز تا دو هفته در منزل استراحت کنید برگشت به کار می تواند بعد از دو هفته باشد .

محل جراحی تا مدتی ورم دارد که باید مرتب ماساژ داده شود این ورم در سه ماه اول بیشتر است و بعد از آن به مرور کم می شود و حدود شش ماه تا یک سال طول می کشد تا کامل رفع شود . از اینروی نتیجه نهایی عمل حدود شش ماه تا یک سال بعد عمل مشخص می شود .

دکمه بازگشت به بالا