تزریق به باسن لیفت باسن

تزریق چربی به باسن - لیفت باسن برزیلی BBL

داشتن باسنی خوش فرم و تقریبا گرد با پری در ناحیه بالای آن آرزوی اکثر خانمها می باشد . با تزریق چربی برداشته شده در حین لیپوویزر به باسن می توان باسنی زیبا ایجاد نمود و باعث لیفت باسن شد و حجم بیشتر باسن را به بالای آن منتقل نمود . با افزایش سن باسن خانمها دچار افتادگی می شود و حجم بیشتر باسن در قسمت وسط و پایین جمع می شود و به همراه آن تجمع چربی در پهلوها باعث می شود باسن فرم اولیه خود را از دست بدهد و نه تنها گرد نباشد بلکه حالت مستطیل شکل ایجاد شود . با عمل لیپوساکشن و تزریق چربی امکان فرمدهی مجدد باسن و ایجاد باسنی گرد و زیبا با بیشترین حجم در بالای آن وجود دارد که وقتی بیشتر تزریق در بالای باسن انجام شود و حجم بیشتر در بالا دیده شود حالت لیفت و بالا کشیدن باسن ایجاد می شود و چون این عمل اولین بار در برزیل انجام شده به آن لیفت باسن برزیلی یا BBL=Brazilian Buttock Lift می گویند .

اکثر افرادی که برای پیکرتراشی و لیپوویزر شکم و پهلو مراجعه می کنند این درخواست را هم مطرح می کنند که در صورت امکان چربی برداشته شده به باسن تزریق شود و فرم دهی باسن انجام شود . البته اینکار قابل انجام می باشد و بخصوص چربی برداشت شده با دستگاه ویزر چربی زنده می باشد و برای تزریق چربی بسیار مناسب می باشد .

تزریق باسن

برای فرم دهی به باسن و ایجاد باسنی زیبا جراح می بایست دو کار را به خوبی انجام دهد . اولا ساکشن اطراف باسن باید بدرستی و حداکثری انجام داده شود و ثانیا تزریق چربی با حجم مناسب و در محل مناسب انجام شود .

از آنجایی که یکی از علل نافرم شدن باسن تجمع چربی در پهلوها و پشت می باشد اگر لیپوساکشن پهلوها و پشت به صورت کامل انجام شود و بخصوص ناحیه لوزی شکل پایین کمر و بالای باسن خوب تراشیده شود باسن خود فرد از لابلای چربی ها خارج می شود و خودش را بخوبی نشان می دهد و خانم مراجع اگر افتادگی شدید باسن نداشته باشد و تمایل به داشتن باسن خیلی بزرگ نداشته باشد همین ساکشن خوب برای فرمدهی به باسن کافی می باشد و نیازی به تزریق چربی نیست .

 

اما در بسیاری از افراد علاوه بر تراشیدن چربی ها نیاز به تزریق چربی هم وجود دارد و می توان از چربی برداشت شده از شکم پهلوها و پشت به باسن تزریق نمود و اولا ناقرینگی ها و گودی های باسن را پر نمود و تصحیح نمود و ثانیا به باسن فرم دلخواه را داد و سایز باسن را نیز بزرگتر نمود 

فرم دهی به باسن بر اساس نژاد فرد سلیقه فرد نوع اسکلت و ماهیچه های فرد و نیز فرهنگ آن جامعه تفاوت می کند و در هر جامعه ای در خواست اکثریت خانمها روی نوع خاصی از فرم باسن متمرکز می باشد از این روی برای فرم دهی به باسن علاوه بر محدودیت های بدنی و پزشکی جراح زیبایی باید عوامل زیادی را در نظر داشته باشد .

در جامعه ایران اکثر خانمها باسن بزرگ و تقریبا گرد و با حداکثر حجم در بالای باسن را می پسندند . البته هر فردی ممکن است موارد خاصی را تمایل داشته باشد که در مشاوره قبل عمل ذکر می کند .

 

یکی از مواردی که بعضی مواقع بین جراح و زیباجو مشکل وجود دارد مقدار بزرگ کردن باسن می باشد . در مورد مقدار چربی ای که می توان به باسن تزریق نمود و مقداری که می توان باسن را بزرگ نمود محدودیت وجود دارد و  “هر چقدر که چربی داشتم همه را به باسن تزریق کنید” امکانپذیر نیست.اگر جراح تمایل دارد دچار عارضه نشود و مشکلی برای بیمارش ایجاد نشود برای هر باسن حداکثر  700 تا 1000 سی سی می توان تزریق نمود و تزریق مقادیر بیشتر چربی ریسک ایجاد عوارض را بالا می برد.یکی از عوارض مرگبار تزریق چربی ایجاد آمبولی چربی می باشد که تا چند سال قبل این عارضه بسیار شایع بود که با بررسی های علمی مشخص شد علت آن تزریق چربی به داخل عضلات باسن می باشد و از آن زمان تزریق چربی به داخل عضلات باسن ممنوع شده است . در حال حاضر تزریق چربی فقط در زیر پوست و بالای عضلات انجام می شود و این ناحیه حجم محدودی دارد و اگر جراح بخواهد حجم بیشتری چربی تزریق کند یا باید داخل عضله بزند که ریسک آمبولی و مرگ و میر دارد ویا باید با فشار زیاد مقدار زیادی چربی در حجم محدود زیر پوست بزند که باعث می شود مقدار زیادی از این چربی نکروز شود و تبدیل به کیست و عفونت و گودی و چاله و دیگر عوارض در باسن شود . بنا براین لطفا اصرار به باسن خیلی بزرگ نکنید تا ریسک عوارض را بالا نبرید !

گاه بعضی از مراجعین مسئله اصلی آنها لیپوساکشن شکم و پهلو می باشد  و مشکلی با باسن خود ندارند اما با خود فکر می کنند حالا که ما عمل می کنیم بهتر است این چربی برداشتی را به باسن تزریق کنیم و تغییری در باسن خود بدهیم ! این فکر اصلا فکر خوبی نیست زیرا با وجودی که تزریق باسن هزینه زیادی به هزینه اصلی عمل اضافه نمیکند اما در جریان باشید فردی که تزریق باسن دارد کلا سیر عمل و سیر بعد از عمل متفاوتی با فردی که بدون تزریق است دارد.اگر تزریق باسن اضافه شود در حین بیهوشی تغییر پوزیشن داریم که هم زمان عمل زیاد می شود و هم مشکلات خودش را دارد . جمع آوری چربی قابل تزریق نیاز به وسائل اضافه و جمع آوری استریل چربی دارد .تزریق چربی احتمال ریسک عمل و عارضه را بالاتر می برد و دوران نقاهت آن و نوع گن آن فرق می کند مثلا فردی که تزریق چربی به باسن داشته تا دو ماه حق ندارد روی باسن بنشیند ! بنابر این یک عمل ساده و راحت تبدیل به یک عمل سنگینتر طولانیتر و ریسک بالاتر و دوران نقاهت سخت تر می شود . پس اگر مسئله اصلی شما چیز دیگری می باشد همینطوری تفننی تزریق باسن را هم اضافه نکنید ! اما اگر واقعا لازم می دانید فرم باسن عوض شود پزشک برای شما انجام می دهد و شما هم در جریان مشکلات آن باشید .

شاید سخت ترین مشکل تزریق باسن دوران نقاهت آن باشد زیرا اولا نوع گن آن متفاوت می باشد و گن باید پوشش و فشار مناسبی روی باسن ایجاد نماید . و ثانیا بیمار تا دو ماه باید از فشار آوردن روی باسن اجتناب کند و حق نشستن روی باسن را ندارد و باید از صندلی خاصی استفاده نماید که موقع نشستن فشار روی باسن وارد نشود .

در جریان باشید تمام چربی ای که به باسن تزریق می شود ماندگار نمی شود و مقداری از آن جذب می شود و معمولا حدود 40 تا 60 درصد چربی تزریقی باقی می ماند و بقیه آن جذب می شود به همین دلیل بلافاصله بعد از عمل باسن از حد معمول آن بزرگتر می باشد و حدود سه ماه بعد اندازه واقعی آن مشخص می شود. مقدار جذب چربی تزریق شده و درصدی که باقی می ماند به عوامل مختلفی مانند نوع چربی برداشتی ، درصد غلیظ کردن چربی ، دستگاه و روش انجام لیپوساکشن و نگهداری بیمار در دوران نقاهت و بعد آن. دستگاه ویزرلیپو چربی زنده و بسیار مناسبی جهت تزریق به باسن ایجاد می کند که شاید بعد از دستگاه بادی جت بهترین نوع چربی برای تزریق باشد .

تزریق باسن
دکمه بازگشت به بالا